Rök.

Jag har just nu stora svårigheter med att andas. Jag tror inte jag kommer kunna gå på bio idag som planerat. Det skulle vara mycket elakt mot alla andra bio-gäster. De kommer nämligen inte höra ett skvatt för mina andetag är så extremt tunga och min hosta är obscen. Jag låter som en gammal rökare som har lungcancer kombinerat med kol. Det är hemskt. Kol och cancer är hemskt. Rökare som har orsakat cancer åt sig själva är hemska. Tänk alla människor i deras närhet som vill och önskar att ha dem i livet. Men de vill bara ha de där cigaretterna, en cigg framför allt. Det går inte att säga ”jag ska bara röka när jag är ung”, ”jag slutar när jag är 25”. Det fungerar säkert för någon. Men att röka och att säga så är bara så hemskt sorgligt. Jag blir arg varje gång jag hör någon säga så. I stundens hetta känner jag hur jag bara vill slå till personen hårt på käften och skrika rakt ut, idiot.  Men jag blir arg för att jag egentligen är ledsen, jag blir hemskt ledsen över rökning faktiskt. För ofta är det en fin vän som säger just så, och jag vet att för varje litet andetag rök min fina vän andas in så dör hon lite mer. Hon vill kanske inte tro det själv för det där andetaget rök är så befriande just i den sekunden. Men jag vet att hon dör, lite mer för vare andetag, och det gör mig så himla ledsen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hemskt! Jag är allergisk mot cigarettrök och det täpper igen totali i halsen på mig om någon röker i min närhet. Så det är ganska jobbigt när man ska gå ut och när det är grillfest, kräftskiva, midsommar och andra tillställningar då de flesta sitter och feströker. Jag tycker det är väldigt egoistiskt och nonchalant att vara rökare, som vuxen människa borde man faktiskt kunna tänka ett steg längre och inte som ett barn som bara vill ha och ha! Det är sorgligt.

2011-09-03 @ 15:23:59
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: Vicky

ja blä för rök. var själv en sådan i kanske fyra år och sen, för exakt ett år och fyra dagar sedan så bara nej nu. och så var det slut på dumheterna. så tacksam.

2011-09-03 @ 17:26:49
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0