I väntan på vad då.

Jag sitter framför datorn och huvudet bultar av trötthet men jag måste stanna kvar framför den, trycka F5 en gång till, för kanske kanske har det lagts upp en ny annons. Men nej, bara samma vanliga 1:a på kungsholmen som hyrs ut för vansinniga 11 500 kronor i månaden. Men kanske om jag väntar i 5 minuter till så kommer det upp en ny annons. Bara fem minuter till. Denna process upprepas åtskilliga gånger tills det plötsligt händer något. Det lönade sig äntligen att trycka på F5. Där är den, världens bästa lägenhet på söder med normal hyra och smart planlösning. Och hon som hyr ut den, ja hon berkriver ju oss i annonsen, det är mig och Carl hennes text handlar om. Det är vi som ska bo där! Mitt hjärta slår fort och jag skrollar ner och börjar skriva på ett mail. Jag skriver om mig själv fortfort och finfint. Skötsam. Student. Djurfri. Rökfri. Har goda referenser. Kom allt med? Hann jag få med allt? Blev det personligt? Var jag först?

Väntan

Kollar inboxen på min mail varannan minut. Har jag fått svar? Har hon svarat? Men nästan alltid är det jäkla adlibris som har sommarrea på pocket eller cdon.com som har strålande erbjudanden. Dö reklam-mail. Dö. Sedan där bland allt jobbigt skräp kommer det, svaret.

Re: ang fin 1:a på söder. 

Tack för ditt fina mail och visat intresse, tyvärr var det många som sökte så jag valde att erbjuda det tio första visning.

MVH

Anna Svensson


Dö Anna Svensson. Dö.

(Och ja, Anna Svensson är ett påhittat namn. Oroa er inte. Dock finns det många av typen jag just beskrev. För många)

Kommentarer
Postat av: L.

Åh vad plågsamt! Kan just tänka mig att bostadsituationen är minst 10 gånger värre i stockholm än vad den är i Göteborg. Men jag håller tummarna för dig, snart kommer du att hitta något!



sv:hehe fint rim! Glad jag blir att du gillade inlägget! (Och genomförde frisyren!) Funkade förklarningarna bra? Eller var det knepigt att förstå?

2011-08-11 @ 21:46:10
URL: http://mydeer.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh tusan att du ska vara så knepigt att hitta nånstans att bo i typ varenda stad!

2011-08-12 @ 10:24:09
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh, jag vet hur det är. Är, så att säga, emellan lägenheter själv. Att det ska vara så himla svårt att hitta nån stans att bo

2011-08-12 @ 15:06:08
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Chi

Jag tycker faktiskt det är lite tråkigt att du inte är I Uppsala till hösten :) Men ett litet tips är att fråga på Facebook! Skapa ett event där vänner kan bjuda in sina vänner också, har funkat för en del av mina vänner :)

2011-08-13 @ 17:14:46
URL: http://www.linhchitranle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0