Lucka 15, berätta om en av dina favorit böcker.


Jag köpte boken enbart för ett citat av Jan Gradvall som hade läst och kritiserat boken. Jag vet inte vem han är och det är inte viktigt heller, det som är viktigt är det här raderna som han skrev och som var så bra att de fick stå med på bokens pocketomslag "Just Kids borde sättas i händerna på alla unga som drömmer om att ta sig någon annanstans". Där stod jag på Akademibokhandeln i Västerås, full med längtan och drömmar om att ta mig någon annanstans. Att inte köpa boken då kändes rent utav puckat. Boken blev min och hösten började. Jag läste boken på mina långa tågresor mellan Västerås och Stockholm, mellan T-centralen och Kista. Jag läste om hur Pattis liv ordnade sig, hur hon klarade allt och hur fantastiskt bra hon gjorde det. Jag läste och jag tänkte att jag kan också och nu efter månader av lägenhetssökande är jag där och på väg. Jag har ett intro till min egen bok, ett första kapitel och det kommer bli fler för jag är äntligen någon annanstans. Ibland är det en liten påminnelse som behövs, andra gånger en hel bok så jag säger som Gradvall "Just kids borde sättas i händerna på alla unga som drömmer om att ta sig någon annanstans".


Kommentarer
Postat av: L.

Låter som att det kan bli ett litet köp där även för mig..!

2011-12-15 @ 23:18:02
URL: http://mydeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0