Lucka 1, berätta om dig själv.

Emily Dahl har gjort en himla bra julkalenderlista som jag tänkte försöka följa! Gör det du med!



Jag är 21 år och jag har precis flyttat till en ny stad tillsammans med min pojkvän Carl (som är helt sjukt bra på att diska och städa och på att vara allmänt snäll och sånt!). Jag är oerhört klantig och aningens otursdrabbad. Jag ser det inte som något negativt, det är mer ironiskt hur allt som händer på film som resten av världens säger "det där händer inte i verkligheten", alltid händer just mig. När jag fönade håret en gång så exploderade hårfönen och strömmen gick i hela lägenheten, det enda som syntes i mörkret var min tröja där brännhålen från explosionen glödde. Jag bjuder väldigt mycket på mig själv, då jag som en naturlig klant hellre skrattar åt allt sjukt och delar med mig av det roliga som händer istället för att bryta ihop och sura. Sura gör jag bara när jag inte får sova. Jag fungerar verkligen inte utan sömn. I tisdags somnade jag i Carls knä på tunnelbanan hem, klockan var 15.00. Jag är extremt dumsnål, ser jag en tröja som jag verkligen vill ha så köper jag den inte om den är för dyr men jag kan istället köpa två halvfina billiga tröjor som i slutändan kostar lika mycket som den första. Måste sluta med det. 



Jag tycker mycket om att rita, fota, baka (det är ju så gott att äta upp allt när det är klart) och så tycker jag om att umgås med min familj och mina vänner. Det är lite tråkigt just nu när jag bor långt bort ifrån min familj och nästan alla av mina bästa vänner. Men som tur är har jag två på min topp tio-lista i sthlm så jag klarar mig. Just nu studerar jag på Stockholms universitet, programmet jag går heter digitala medier. Jag vet inte om jag kommer stanna där eller inte. Just nu är programmet som jag går bra men framöver så kommer det bli väldigt teoretisk och jag vill lära mig att producera media, inte att diskutera och analysera det som produceras. Det finns väldigt mycket att skriva om mig, precis som det finns om alla andra, och att skriva om sig själv är väldigt svårt har jag upptäckt. Men det här var lite kort om mig och imorgon så ska jag berätta om staden jag bott i.

 



Kommentarer
Postat av: L.

Vilken bra julkalender! Denna ser jag fram emot att följa! Finis.

2011-12-01 @ 21:00:49
URL: http://mydeer.blogg.se/
Postat av: Lisa

trevlig läsning!

2011-12-03 @ 00:46:51
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: felicia

fint att läsa!

2011-12-09 @ 08:54:06
URL: http://tigerlilys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0