Födelsedags-vimpel

Imorgon fyller jag hela 21 år! Hela denna kväll har därför gått åt till att förbereda inför den fantastiska händelsen. Jag har städat, bakat, städat lite mer, bakat lite mer och sen har jag såklart fotat allt jag har gjort också. Vi börjar med att titta på denna festliga vimpel. Jag gjorde tre stycken så det hänger nu en över varje fönster.
Det här är vad man behöver. Färgade A4-papper, lim, sax, linjal, penna och lite presentsnöre. 
Jag gjorde så att jag helt enkelt vek papprena på mitten, sedan mätte jag vad som var mitten av det vikta pappret och markerade med en liten prick. Sedan bestämde jag hur lång jag ville att den skulle vara. Jag valde att flaggorna skulle vara ca 17 cm långa och så gjorde jag en prick på papret 17 centimeter upp från kanten.  Sedan markerade jag kanterna på triangeln och bara klippte. 
Det blev många flaggor. 22 syckna. Som ni ser så sparade jag en liten kant där uppe också för att ha någonting att limma fast dem med.
Så här fint blev det! Nu är mitt hem och jag redo för födelsedag och kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0