Lucka 2, berätta om staden du bott i.

Egentligen så heter dagens lucka; berätta om staden du bor i. Men jag ändrade lite och tänke berätta om staden jag bott i nästan hela mitt liv istället. Västerås.
I 21 år bodde jag i Västerås. Det låter som att det vore slutet men det är det nog inte, kanske kommer jag tillbaka en dag. För visst är det fint där?
Västerås är som de flesta städerna bäst på sommaren. Det är nära till vattnet vart man än befinner sig för det är grejen med Västerås, det är nära till allt. En vän bor aldrig mer än en liten cykeltur bort. Den är också en grej med Västerås, alla cyklar, överallt, året runt. 

Carl, under en av våra cylekturer längs vattnet i sommras.
Det finns mysiga fik och bra secondhand shopping, om man bara vet vart alla bra butiker utanför stan ligger och sånt vet man ju efter 21 år.
En annan bra sak är svartån och promenatsträckan som ligger runt den. Det ligger en äppellund där med massor med olika goda äppelsorter. Sist när jag och Helena satt där under ett äppelträd kom det en dam fram till oss och lärde oss hur man skulle kolla om äpplena var mogna.
Sen är ju såklart lite av det bästa med Västerås att mina vänner och min fina familj bor där. Tjejen på bilden är min fina syster, vi är helsyskon men är som ni ser inte alls lika, haha!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Bara av att titta på dina fantastiska bilder så förtjänar Västerås en plats på min platser-att-besöka-innan-jag-dör-litsa.

2011-12-02 @ 19:25:17
URL: http://skippintown.blogg.se/
Postat av: Lisa

mys! måste besöka västerås nån dag.

2011-12-03 @ 00:52:57
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni är ju ruskigt lika! trodde att det var du i blont hår!

2011-12-03 @ 06:54:14
Postat av: L.

Jag trodde först att det var du på bilden! Otroligt lika! Lika söta!

2011-12-03 @ 12:22:54
URL: http://mydeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0