Lucka 11, berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Det är så svårt det här med framtiden, det gäller att tänka på den och planera så att det blir som man vill. Samtidigt så får man inte heller tänka på framtiden för mycket och oroa sig för att allt ska gå åt skogen och sen så är det ju inte så bra att planera för mycket för det är ju framtiden och vad som händer där är ju faktiskt omöjligt att veta. Svårt är vad det är. 

117/365
I min framtid vill jag jobba med något som jag tycker är roligt och inspirerande. Det är väldigt viktigt för mig för det är nämligen så att om jag inte tycker att något är roligt, då gör jag helst inget alls. Det är faktiskt min allra sämsta och bästa egenskap samtidigt, jag gör bara sånt som jag tycker är kul.


Annars så vill jag vara lycklig, jag har ett citat i min plånbok som jag rev ut ur en tidning i höstas när jag satt på tåget hem, det är nämligen så himla bra. " Om vi bara ville vara lyckliga så vore det lätt. Men vi vill vara lyckligare än andra människor och det är nästan alltid svårt för vi tänker att de är lyckligare än vad de verkligen är", jag tror det var någon fransk filosof som jag inte minns namnet på som sa de där kloka orden.

Tree House
Det roliga jobbet jag har i mina framtidsdrömmar kommer ge mig nog med pengar till att fylla upp en annan dröm, ett fint hem. Det skulle vara väldigt fint att bo i ett trädhus, eller ja, något annat väldigt fint hus går också bra. Lägenhet går i och för sig alldeles utmärk det med. Men ett trädhus vore verkligen hur festligt som helst. 

And you search your heart.
Allt går väldigt hand i hand med mitt framtidsdrömmeri, och egentligen så hänger allt på att jag hittar det där roliga jobbet som öppnar möjligehterna för att kunna leva, bo och resa så som jag vill. För resa det vill jag hemskt gärna göra, det finns så mycket att se! Men om jag kämpar så kommer det. Det måste vara så. Mina dagar kvar med csn-pengar är förre nu än vad dem var i sommras åtminstone!

Klicka på bilderna för källa


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

har också läst det där citatet nyligen, googlade och fann att mannen bakom orden var Charles de Montesquieu. jag kanske har frågat förut, men man blandar ju lätt ihop när man har så många bloggar på sin lovin' som jag: vad läser du?

2011-12-11 @ 20:30:37
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

fint som tusan.

2011-12-11 @ 23:18:56
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0