Senilpärlor

För hemskt länge sedan kom jag på att jag ville ha ett senilsnöre fast med pärlor. Jag letade och letade men det fanns ingenstans så jag gjorde ett själv! Så för några veckor sedan tog jag tag i det hela. En tråkig sak är att jag nyligen hittade pärlsenilsnören på ginatricot, just att det var på ginatricot av alla ställen gjorde mig lite axtra deppig. Okej beyond retro men ginatricot?
Om du vill göra ett själv behöver du:
Ett pärlhansband med spänne (så du inte behöver klippa sönder något).
Små gummiband att fästa fast i glasögonen, jag använde ett gamalt senilsnöre. Finns att köpa billigt.
Ett superbra superlim.
Något att limma fast alla små delar på. Jag använde knappar med pärlor på.
En sax
En liten tång.
Jag började med att ta bort spännet från halsbandet med hjälp av en tång.
Sedan klippde jag till mitt gamla senilsnöre så att bara plupparna var kvar och dem limmade jag fast bakom knapparna.
Sedan limmade jag lite mer och fäste dit själva halsbandet. Det är ganska viktigt att inte röra vid limmet för det är hemskt starkt, tro mig!
Sedan vips så är det klart! Och då är det bäst att låta det ligga och vila lite så att allt lim torkar fast.
Och lite så här kan det se ut när dem används!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den super hemliga beundraren är faktiskt imponerad över detta.

2011-04-26 @ 22:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0