Tacopizza <3

Till middag igår lagade jag det godaste man kan göra av tacorester, tacopizza! Det är sjukt gott och så krävs det ungefär noll matlagningskunskap för att klara av det= perfekt.
Det som behövs är överbliven tacoköttfärs (eller tacokyckling) salsa som jag använder i stället för vanlig tomatsås och valfria grönsaker som finns kvar från dagen innan, jag använde dock bara majs. Det behövs såklart också ost och deg. Igår köpte jag en färdig deg men annars så kan man lika gärna göra pizzan på tortillabröd om också det finns kvar. Man kan ju såklart göra det här utan att ha ätit vanlig tacos dagen innan också, men det här är ju annars en väldigt bra lösning om man vill ha användning av alla sina matrester och föredrar lite variation!
Den färdiga degen som vi köpte igår var helt sjukt bra, tunn som attan, krispig och god.
På med allt gott.
Efter tio små minuter i ugnen var den klar! Jag tror jag hade på 225 grader eller något sånt. Varmt ska det vara i alla fall (ni hör ju, jag är inte så mycket till kock).
Himla gott blev det, nästan så att jag förtjänar en michelinstjärna!

Kommentarer
Postat av: Lisa

mums!

2011-10-27 @ 13:23:44
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0