Just precis nu...

Har jag brutalt snott denna lista av Emily.

Längtar jag efter: att åka utomlands, det spelar nästan ingen roll vart jag vill bara se mer och nya saker. Helst vill jag tågluffa igen men i Italien och Baltikumländerna den här gången. 
Är jag ledsen för: att jag behöver åka så mycket tåg, vilket är väldigt ironisk med tanke på att jag längtar efter att tågluffa. Men tågen mellan Stockholm-Västerås och tunnelbanan mellan T-centralen-kista är inte ett dugg spännande längre tyvärr.

Äter jag helst: mat. Det fungerar tråkigt nog inte så bra nu när jag pendlar, jag kan inte ta med mig mat för den hinner bli dålig för jag reser så långt och jag har inte råd att köpa mat varje dag så jag äter mest frukt och mackor. Tråkigt.

Är jag glad för: den utbildningen jag har valt! Två månader in känns det bättre än bäst även fast det är sjukt mycket nytt att läsa sig.

 

Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: att flytta till Stockholm tillsammans med Carl! Det ska bli sjukt kul och spännande.

Är det finaste jag vet: att sitta inomhus under en mysig filt med vänner omkring mig och en varm kopp te i handen.


Läser jag: vi har redan sagt hejdå av Daniel Åberg. Jag har inte kommit långt men de första 30 sidorna känns lovande.

Är jag galet stressad: Över att jag på fredag har tenta och på onsdag nästa vecka filmseminarium och då ska min animerade film på minst tre minuter vara klar. Jag har bara gjort 20 sekunder hittills. Dör.


Lyssnar jag helt på: Blandband såklart! Lägg gärna in mer låtar!

Drömmer jag om: Att kunna allt om after effects och postproduktion, det skulle underlätta himla mycket just nu.

 



Kommentarer
Postat av: L.

Angående matlådeproblematiken. På designtorget finns det matlådor som håller maten kall i flera timmar! I locket ligger ett frysblock nämligen. En klasskompis har en sådan, och hon tycker att de är bra!

2011-10-17 @ 15:48:06
URL: http://mydeer.blogg.se/
Postat av: Emelie

L: Ja jag har hört talas om de där magiska lådorna! Jag måste nog gå och köpa mig en sådan! Men då kommer problem två, jag äger ingen väska som är stor nog för matlåda, dator, laddare och en anteckningsbok. Alla dessa problem alltså. Men tack för tipset :D ska kila in på designtorget snart!

2011-10-17 @ 19:20:08
URL: http://unvelo.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vad studerar du?

2011-10-17 @ 21:50:57
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Lovisa: Digitala medier, det är ett ganska nytt program och handlar om allt som har med digitala medier att göra. Just nu går jag introduktionskursen och där lär vi oss hur man producerar digital media, vi gör därför animerad film, filmposters och vi alla som läser har även varsin studie relaterad blogg!

2011-10-18 @ 09:55:17
URL: http://unvelo.blogg.se/
Postat av: Denana

Jätte fina bilder i inlägget! :)

2011-10-18 @ 11:40:44
URL: http://denana.blogg.se/
Postat av: Karl, med k

Vill du verkligen tågluffa i Baltikum? Jag kan nätt och jämnt förstå de som väljer att åka på kryssning till Estland eller Lettland. Men med tåg?? Nee, håll dig borta från ryss-staterna!

2011-10-19 @ 09:21:00
Postat av: Emelie

Karl: Jaaaaaaaaaaaa, jag vill se annat än typiska storstäder som jag gjorde sist. Men jag tänker inte ha en plan, jag bara åker så kanske hamnar jag i Sibirien :(

2011-10-19 @ 10:36:13
URL: http://unvelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0