Lucka 5, berätta om vem du var för ett år sedan.

För ett år sedan bodde jag i Västerås och jobbade heltid på McDonalds. Den enda anledningen till att jag klarade av det var helt enklet att jag var (och är) så himla kär i Carl. Jag hade tiden med honom att se fram emot när jag stod där mitt i hamburgeroset. Jag tänkte mest helatiden på våren, räknade ner till den 17 januari 2011 istället för till julafton. Då, äntligen, skulle jag börja plugga. Jag var så otroligt trött på att jobba som man kan bli. McDonalds är inget lätt jobb, och jag kände mig ständigt utnyttjad. Jag drömde om att komma någonstans, det kändes som jag stod och trampade på samma ruta dagarna i ända och jag hade trampat där så mycket att det nästan hade gått hål rakt genom marken.



Det finns inte alls mycket bilder på mig från förra hösten/tidig vinter (inte om man jämför med hur mycket jag fotar nu), jag jobbade så himla mycket och när jag inte jobbade så var jag för trött för att fotografera, jag kände ingen lust eller glädje för att skapa. Men som tur var blev det jul (och så småning om den 17 januari) och Carl gav mig en av de bästa julklapparna jag någonsin fått, photoshop elements! Jag hade inte sagt någonting om att jag önskade mig det men han tyckte att det skulle passa mig bra. Så där och då började fota igen och hålla på med photoshop igen efter nästan 4 års uppehåll.



Sakta men säkert i takt med att våren kom hittade jag tillbaka till mig själv och mitt skapande och jag kände att jag äntligen var på väg någonstans. Efter att jag fotat ett tag hade jag så otroligt mycket bilder, men ingenstans att göra av dem och då på vårkanten så startade jag den här bloggen!



Ett år senare bor jag i Stockholm och har snart pluggat i ett helt år, jag står inte längre och trampar på samma ruta utan jag springer fram längs gatorna och runt varje hörn finns det en ny möjlighet eller hemlighet som väntar på mig. Jag älskar det.

Kommentarer
Postat av: L.

Plugga är verkligen det bästa som finns <3

2011-12-05 @ 21:43:21
URL: http://mydeer.blogg.se/
Postat av: Kathleen

Så bra! Jeg jobbet på også på en burgersjappe i åtte måneder. Jobba hele tiden og det var helt jævlig, visste egenltig ikke helt hvordan jeg skulle ornde livet, men jeg bodde i hvertfall sammen med kjæresten min! Men så fant jeg ut av det, nå har vi flyttet til en mye større by og jeg studerer litteratur og det er mye bedre!

2011-12-05 @ 22:24:41
URL: http://kathleen-bean.blogspot.comt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0