Efterrätter 2011

Nu är det dags att fortsätta summeringen av året som gått! Kläderna har jag avverkat här. Men nu är det dags för efterrätterna. Jag är typ tidernas största gottegris så det har blivit en helt del blider på sånt som är gott.

Maj:

Ingredienserna till min favorit smoothie, ICAs frysta tropiska frukter och lite extra hallon ska det vara!

En helt sjukt god jordgubbstårta som Carro hade bakat till hennes och Johannas födelsedagsfirande!

Juni:

I juni bakade mini scones till frukost och åt mudcake på espresso house. 

Juli:

Juli är verligen en frukt och bär-månad för mig. Så otroligt bra och gott med alla färska bär som finns att köpa överallt. 


Jag fyllde år och bakade kladdkaka och tog med mig det till jobbet.

Det bästa med att fylla år tycker jag är tårtan! Dock är ingen i min familj särskilt förtjust i tårta så jag brukar få småtårtor eller som i år, enskilda tårtbitar!

Augusti:
Jag och Carl provade att bo tillsammans i en vecka och då passade jag på att baka kladdkaka och köpa mumsmus. 

September:
I september fyller båda systrarna Wentz år så då bjöds det på mycket tårta, här är tårtan från Nellies rymdfest.

Det var invigning för ett nytt stort shopping center på Erikskund och jag, mamma och Johanna åkte dit för att se hur der var och fika. 


Vaniljyoghurt med blåbär och hallon är väl frukost men lika gott som efterrätt så jag tycker det får vara med här.

Oktober:

I oktober fyller Ebba och och hon bjöd på massor med gott och visade upp sin nya söta hund, molly.


Jag drack mer smoothie. Jag saknar lite att inte ha en mixer, men det får bli när jag får ett lite större kök som fler än två personer åt gången får plats i. 


Hemma hos min moster bjuds det alltid på lite oliver, chips, salami och sånt gott innan maten. Mycket festligt. 

November:

Att pendla till Sthlm började göra mig sjukt trött, en dag var tåget så försenat och åkte någon form av omväg så att när jag väl kom fram till var min föreläsning redan slut. Då är det bara att ta en fika istället. 


Bakade scones igen, så himla gott till frukost! Okej, kanske är scones inte en efterrätt men jag älskar mackor så troligt mycket att jag många gånger väljer en god macka framför någon torr bulle. 


Tog en sista fika med Carl på Kalle på spången innan vi flyttade iväg. 

December:
Mest julfika under december såklart. Den 4e advent hade jag och Carl julbak hemma hos oss och lite vänner kom över, peppakakorna blev sjukt vidriga och misslyckade men saffransbullarna blec sjukt goda!

Det var nästan alla efterrätter från i år! Ser fram emot ett gott nytt år måste jag säga. Notera ordvitsen/pappaskämtet. Har varit hemma lite väl länge nu kanske.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh, så gott allt ser ut!

2011-12-29 @ 16:10:11
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Åh vad massa godsaker! Nu sattes verkligen godissuget igång!!

2011-12-30 @ 12:46:18
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0