Kräftskiva!

Igår ställde mina vänner Sofia och Sofia till med kräftskiva! Jag hade rött läppstift för första gången på nästan tre månader. Ni förstår, jag har haft en helt sjuk finne på kanten av min läpp. Det var den mest envisa finnen jag någonsin skådat. Ärret efter den har lyst rött i evigheter och hindrat mig från allt vad läppstift heter. Men nu så går det nästan! Tips från klanten, kläm aldrig finnar utan att ta på bakteriedödandemedel efter.
Jag hade nya fina strumpor med spetskant från monki!
Carl var med såklart!
De hade gjort det strålande fint. Dock smakade jag inte ens en kräfta.
Det bästa på hela kvällen var att sitta bredvid Fia när hon åt kräftor! Jag har aldrig sett någon äta så passionerat, det var som en live show. Hon höll kurs om hur man skulle äta, gjorde yviga rörelser och skvätte små kräftbitar över hela stället. En upplevelse utan dess like!
Jag åt värsterbottenostpaj! Jag har varit sugen på det i flera veckor och oj vad gott det var!
Det blev mörkt lite för fort så min kamera ville inte jobba med mig och ta skarpa bilder. Det var en väldigt fin kväll trots att jag skippade alla kräftskiveklassiker så som kräftor och snaps.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

så härliga bilder! fotografiet på carl var verkligen urtjusigt.

2011-08-07 @ 21:23:40
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Fia

hahahha, är man kräftlover så är man! då måste man dela med sig av sina kunskaper och sitt njutande! tack för en superfin kväll vännen!!

2011-08-07 @ 23:54:53
URL: http://ffiamedknuff.blogg.se/
Postat av: Lill N

Fia-upplevelsen hade varit dubbel om jag hade suttit brevid, då hade du sett en till med samma passion och dessutom hade vi antagligen börjat med klassikern "vem kan äta upp flest kräftor på snabbast tid"... Vill också nämna att jag älskar din snus-pr, helt fantastisk!!!!!!

2011-08-08 @ 01:38:25
Postat av: Emelie

Lovisa: Tack så mycket! Kram!



Fia: Alltså det var tidernas upplevelse, har aldrig set något liknande! haha!



Lill N: Jag kan tänka mig det, nästan så jag vill krascha eran släktkräftskiva nästa vecka och bara stå där och titta på och kanske smygfilma lite haha! Haha, fy! Men ja, snus är bättre än cigg alla gånger. Det står jag för!!

2011-08-08 @ 06:43:40
URL: http://unvelo.blogg.se/
Postat av: julia

fantastiskt fint förevigad kräftskiva verkligen. nästa helg har min vän lisa bjudit in på stor kräftskiva och jag kunde nog inte vara mer förväntansfulld. är peppad på bästa sällskapet, västerbottenspaj, smördegsknyten, avancerade snapsvisor, snaps och givetvis krrrrääääffftttooorrr. gah.



du är väldigt vacker förresten, dina ögon riktigt lyser.

2011-08-10 @ 11:01:14
URL: http://ohhboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0