Gamla saker i väntan på ett nytt hem.

I lördags skulle jag och Carl som sagt till skomakaren. Så blev det inte. Vi gick istället in på myrorna och stadsmissionen och kollade runt lite. Och faktiskt så hittade vi en fin liten sak.
Jag vill färga min utväxt så den blir som resten av mitt hår men det finns inte någon sådan färg. Färgen jag har färgat med innan är mycket mörk och så vill jag inte ha det igen. Jag vill ha det så här rödbrunt. Någon som har tips på hur jag kan få rätt färg?
Världens bästa taxhalsband som jag har haft på mig precis varje dag sedan jag köpte det. Känns bra att alltid ha en liten minitax som sällskap. Plus att den symboliserar min fina mini vän Fia!
Fina små lampskärmar på myrorna.
Jag önskar verkligen att denna var till salu, pillar på den varje gång jag är där.
Det här är burken jag pratade om tidigare, den var lyckosamt nog till försäljning så den köpte vi med oss hem!
Jag skulle kunna gå runt i timmar och fotografera inne på second hand butiker. Så mycket fint. Jag är dock alltid lite rädd när jag fotograferar i butik för jag har fått skäll så hemskt många gånger (mest på loppmarknader i Oslo).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh var kommer tax-halsbandet ifrån? Så fint! Och så måste jag fråga, hur får du så fin färg på dina bilder? Dom blir så ljusa och inte alls starka och mörka i färgerna

2011-08-05 @ 16:04:10
Postat av: Emelie

Tack så mycket! Halsbandet kommer från monki! Jag redigerar mina bilder i photoshop, där ändrar jag exponeringen till det ljusare och så lägger jag på ett mörkblått lager. Tror jag ska knåpa ihop en guide här på bloggen om hur jag gör exakt, så titta in här igen snart! Kram!

2011-08-05 @ 17:15:46
URL: http://unvelo.blogg.se/
Postat av: Cornelia

I vanlig ordning tänker jag slå ett slag för henna! :) Att få bort det om man vill byta hårfärg är ett helvete, men snyggt blir det.

2011-08-12 @ 11:30:58
URL: http://bitterheterna.blogspot.com
Postat av: Emelie

Aldrig hör talas om! Ska googla upp det nu :) tack!

2011-08-13 @ 11:21:29
URL: http://unvelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0