Fotoredigering, vintagefilter.

Alla bilder som jag visar här på bloggen är mer eller mindre redigerade i photoshop. Jag tycker det är väldigt kul att redigera och jag provar mig fram väldigt mycket. Så jag tänkte börja visa upp lite olika tekniker som jag använder. Idag tänkte jag visa hur jag gör för att bilden ska se lite äldre ut, lite vintage.Så här ser bilden ut nät den är helt oredigerad.Först går jag in på curves, och väljer auto. Efter det drar jag upp det svarta sträcket lite så det blir en liten kurva.Sedan skapar jag ett nytt lager. Då väljer jag en mörkblå färg och tar färghinken och lägger över hela lagret. Nu kommer bilden vara helt mörkblå. Under fliken där det står layers finns det en ruta där det står normal, där klickar jag och väljer exclusion. Då förvinner det mörkblåa och bilden får ett blått sken över sig. Jag brukar dra ner opaciteten på det blåa till ca 70 % men det beror helt på hur bilden ser ut från början.Efter det trycker jag på den lilla ikonen längst när i hörnet i layers som är hälften svart och hälften vit. Där väljer jag exposure. Jag brukar dra upp exposure lite och dra ner gamman. Då får bilden ett lite drömskt sken/brus över sig.

Sedan är det klart!


Kommentarer
Postat av: L.

Ruggigt bra tips! Ska testas!

2011-08-21 @ 18:00:57
URL: http://mydeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0